9 népszerű diéta 2013-ban

Tegye fel a kezét, aki még nem keresett rá a diéta szóra a neten! Vagy azért mert fogyni szeretne, vagy azért mert valamilyen kínzó egészségügyi problémától szabadulna, vagy csak kíváncsiságból… Aki 2013-ban beírta a diéta szót a böngészője keresőjébe, nagy valószínűséggel a következő 9 diéta valamelyikével találta szemben magát:

1. 90 napos diéta

90_napos_dieta

A 90 napos diéta szerint a gyomor máshogyan emészti meg a különböző típusú élelmiszereket, ezért ha külön fogyasztjuk őket, nehezebben alakulnak át zsírrá. Ezért szigorúan tartani kell az ajánlott étrendet, amiben fehérje-, szénhidrát-, keményítő- és gyümölcsnapok váltják egymást. Betartásával csökkenthető a magas vérnyomás, és a diéta támogatói szerint anélkül érhető el látványos fogyás, hogy le kellene mondanunk például a csokoládé nyújtotta élvezetekről.
Étrend: http://www.90naposdieta.hu/90-napos-mintaetrendek–cikk

 

Keep_Calm_and_Eat_Paleo1-528x616

2. Paleolit diéta
A Paleolit diéta kissé kakukktojás, hiszen inkább életstílus, mint egyszerű diéta. Célja, hogy megelőzze az úgynevezett civilizációs betegségeket, mint amilyenek például egyes szívbetegségek, vagy a 2-es típusú cukorbetegség. Ezt pedig úgy kívánja elérni, hogy egészen a paleolit kori ember táplálkozási szokásaihoz nyúlik vissza. Ennek a diétának a betartása igen nagy elszántságot igényel, hiszen igen nehéz beszerezni a fogyasztható élelmiszereket, és azokból változatos étrendet kialakítani.
Mintaétrend: http://elmirapaleokonyhaja.blogspot.hu/2011/03/egy-hetes-paleo-mintaetrend.html

3.GI diéta
A GI a glikémiás index rövidítése. De mi is az a glikémiás index? A szénhidrátok vércukorszint-emelő tulajdonságaik alapján való osztályozása egy 1-100-ig terjedő skálán, aszerint, hogy a szőlőcukorhoz képest milyen mértékben emelik meg a vér glukóz-szintjét. A lassabban felszívódó szénhidrátok alacsonyabb glikémiás indexűek, a gyorsan felszívódóak pedig a magasak.
Elég tudományosan hangzik, igaz? Egyszerűen megfogalmazva a GI diéta lényege, hogy kerüljük a magas glikémiás indexszel rendelkező ételeket, mert az azokból a szénhidrátok gyorsan felszívódnak, és csak rövid ideig tartó teltségérzetet adnak, tehát nagyon hamar újra éhesek leszünk, és valószínűleg enni is fogunk, a kilók pedig csak szaladnak fel és fel…
Mintaétrend: http://eletformafitnesz.hu/gi-dieta-i-szakasz-minta-etrend/

4. Dukan diéta
Egy francia dietetikus, dr. Pierre Dukan fejlesztette ki. Négy szakaszt felépítve célja a fokozatos és tartós fogyás. A négy szakasz közül az első a tiszta fehérje szakasz (fehérjét korlátlan mennyiségben lehet enni, de mást nem), a második a zöldség és fehérje szakasz (ekkor már zöldséget is bármennyit és bármikor lehet enni), a harmadik szakasz a stabilizáció (fokozatosan vissza lehet térni a normál étkezésre) a negyedik szakasz pedig a súlyfenntartás szakasza (bármit lehet enni, viszont hetente egy fehérjenapot tartani kell)

5. Fehérje diéta
Egyszerű, gyors és sokak szerint hatékony, ezért igen népszerű diéta. A megfelelő mennyiségű fehérje bevitelével maximalizálható a zsírégetés, ahelyett, hogy a szervezet az izomtömeget kezdené lebontani. A diéta alapja a csökkentett szénhidrát- és zsírmennyiség bevitele, illetve a napi fehérjebevitel fokozása.
Mintaétrend: http://www.harmonet.hu/szepseg-wellness/65991-feherjedieta-5-napos-mintaetrenddel!.html

6. Vércsoport diéta
Dr Peter D’Adamo felfigyelt arra, hogy az emberek ugyanazt az ételt másképpen emésztik meg. Ennek a különbözőségnek az alapját a vércsoportokban látta. A vércsoportunknak megfelelő táplálkozással optimálisabb tápanyagfelhasználás érhető el, minek köszönhetően az éhségérzet csökkenhet, így elérhető a fokozatos fogyás.
0-ás diéta táblázat: http://www.fogyas.info/AB0-terv_0-as-vercsoport-szerinti-etrend_0-as-vercsoport-dieta-tablazat.php

7. Atkins diéta
Dr. Robert Atkins a 70-es években adta ki forradalminak számító diétás könyvét. E szerint nem a zsírokat kell kiiktatni az étrendünből, hanem a szénhidrátokat. Hatásait tekintve hasonlít a böjthöz, de hosszú ideig is fenntartható. A szénhidrátalapú anyagcseréről zsíralapú anyagcserére való átállás azonban igen problémás, mivel az zsírt a szervezetünk csak több lépcsőben tudja lebontani. A legtöbben az első pár napban mentális fáradtságról számolnak be.
Ez a diéta is 4 fázisból áll, melynek első fázisa a legszigorúbb. Célja, hogy a szervezet minél hamarabb elérje a ketózist, mely alatt nagyon hatékony a zsírraktárok kiürítése.
Sokak szerint ez a diéta igen káros a szervezetre nézve.
Mintaétrend: http://www.wellnesscafe.hu/dieta/2009/7_nap_a_karcsusagert__atkinsetrend_az_egeszseg_jegyeben/

8. Káposztaleves diéta
Sok forrás szerint a káposztaleves diéta elég megkérdőjelezhető. Röviden összefoglalva a napi kalóriabevitelt 800-1000 kalóriára csökkentik, a zsírt kizárják, fehérjebevitel pedig gyakorlatilag nincs is. Így ugyan könnyen le lehet fogyni az ígért 4-5 kilót egy hét alatt, ennek nagyrésze azonban víz, ráadásul hosszú távon nézve egyáltalán nem valószínű, hogy az eredmény tartós lesz. Ráadásul a diéta igen egyhangú, cserébe viszont csak egy hétig tart. Tovább nem is szabad folytatni, mert igen komoly hiánybetegségek alakulhatnak ki!
Mintaétrend: http://www.femina.hu/fogyokura/topdietak_kaposztaleves

9. 13 napos diéta
Kb. napi 4-500 kalória bevitelét engedélyezi, ezzel sokkolva a szervezet anyagcseréjét. Szigorúan, szóról-szóra be kell tartani az előírt étrendet. Szakemberek szerint a diétát nem lehet megismételni 2 éven belül. 13 nap alatt 7-8 kiló fogyást ígér, azonban azzal számolni kell, hogy ennyi kalóriabevitellel szinte elkerülhetetlen a fáradtság, ingerültség, izomzat csökkenés, a kevés rost miatt pedig a székrekedés is, és egyéb problémák
Mintaétrend: http://www.vital.hu/themes/health/fogyi_13nap1.htm

Fontos tehát látnunk, hogy a diétát és a fogyókúrát nem mindig lehet(ne) szinonimaként használni. Míg előbbinek főként egészségügyi jelentősége van, addig a fogyúkúránál kizárólag – legtöbbször a minél gyorsabb – súlyvesztés a lényeg. Azonban figyeljünk oda, hogy a kívánt alak eléréséhez ne áldozzuk be egészségünket és tartsuk szem előtt, hogy a fokozatosság elvét betartva érhetünk csak el tartós változásokat.

Share Button

Vásárlás előtt kérjük érdeklődjön az aktuális készletről!

+36-30-437-8845

+36-1-349-3455